آخرین اخبار
کد مطلب: 126282
مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در جمع مسئولان قضايي:
تغافل از رفع وابستگي در فضاي مجازي، تهديد استقلال کشور است/ پرچم داري نهضت توليدمحتواي بومي و سواد آموزي رسانه اي توسط بسيج
تاریخ انتشار : 1399/03/21 17:55:51
نمایش : 1111
به گزارش سلام لردگان به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دکتر مسلم معين، مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در جمع مسئولين مجتمع هاي قضايي تهران بزرگ و فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي بسيج دستگاه قضايي و وزارت دادگستري که ظهر امروز در محل دادستاني کل کشور برگزار شد، گفت: بررسي هاي صورت گرفته در فضاي مجازي در روزهاي اخير حکايت از آن دارد که اقدامات اخير قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي بازخورد مطلوب و قابل توجهي داشته است که از محورهاي اصلي آن مي توان به افزايش اعتماد به قوه قضاييه و مديريت آيت الله رييسي، اميد به اجراي عدالت و برگشت به شعارهاي انقلاب اسلامي در حوزه عدالت اشاره کرد.


دکتر مسلم معين با تأکيد بر محوريت شبکه سازي در فضاي مجازي، اين موضوع را يک اصل مهم در کشور خواند و اظهار کرد: امروز ما در کشور براي مقابله با دشمنان انقلاب هيچ راهي جز شبکه سازي و پيدا کردن يکديگر در بستر فضاي مجازي نداريم، به طوري که بايد گفتمان انقلابي با محوريت هنجارها و ارزشهاي ملي و مذهبي غلبه تمام پيدا کند.

*فضاي مجازي کشور مانند يک ساختمان بي در و پيکر است*

وي فضاي مجازي را به ساختماني بدون حفاظ و حصار تشبيه کرد و گفت: فضاي مجازي ما چون ساختماني است که هيچ گونه امکاناتي براي حراست از ورود طوفان و آب و آتش و ورود افراد بيگانه به ساختمان ندارد و در حاليکه بايد دماي آن را براي ساکنين آن متعادل نگاه داشت و امنيت آن را حفظ کرد، اين ساختمان از يک سو به دليل تقليل مفاهيم در حوزه فضاي مجازي براي مردم و مسئولين و از سوي ديگر تغافل و کارشکني  متوليان براي تداوم وضع موجود براي استفاده دشمن همچنان رها مانده است.

معين ادامه داد: از دهه هاي گذشته تا به امروز يک ترجمه غلط از فضاي سايبر در اذهان باقي مانده که اين فضا را با عنوان مجاز و غير حقيقي ياد کرده اند که امروز ما نيز از اين قاعده و ترجمه به غلط استفاده مي کنيم؛ اين ترجمه غلط که مفهوم را استحاله مي کند موجب شده تا عقب ماندگي امروز را رقم بزند.

وي يادآور شد: کلمه سايبر به معناي کنترل و رهبري است، وقتي اسناد دانشگاهي کشورهاي غربي را مطالعه مي کنيم مي بينيم که فضاي سايبري را از نگاه يک بستر براي کنترل و رهبري اذهان و ادراک ها در يک رويارويي شناختي براي يک تهاجم همه جانبه فرهنگي و تمدني بررسي مي کنند.

کنترل فضاي مجازي کشور را بايد به اهلش سپرد

 مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج، سلامت و امنيت جامعه و فضاي مجازي و فضاي حقيقي را دو بعد متصل به هم دانست و عنوان کرد: مجموعه اي از پارامترهاي امنيت و سلامت جامعه در فضاي مجازي هم طراز با اين مقوله ها در فضاي حقيقي مهم هستند و به طور قطع افرادي هستند که اين امنيت و سلامت را نمي خواهند.

وي ادامه داد: امروز تقريبادر تمام لايه هاي فضاي مجازي وابسته به خارج هستيم و استقلال سايبري در اين فضا پس از سالها اتفاق نيفتاده است و همه اين نمي تواند ناشي از غفلت باشد بلکه بعضا آگاهانه و ناشي از سياست هاي غلط متوليان است که در حوزه هاي مختلف رخ داده است.

معين بيان کرد: شبکه ملي اطلاعات که مورد تأکيد رهبر انقلاب است همچنان در وضعيت خوبي نيست و ما در زيرساخت، سرويسها، خدمات و سيستم عاملها و... وابسته هستيم.

*بسيج پرچم دار نهضت توليد محتواي بومي و سواد رسانه اي*

مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج گفت: بسيج با اجراي يک سلسله اقدامات و برنامه هاي تحول گرايانه پرچم دار نهضت توليد محتواي بومي با تکيه بر گنجينه هاي غني ملي و مذهبي است.



وي با اشاره به نهضت سواد رسانه اي در سراسر کشور اظهار داشت: دروغ هاي بزرگ توليد شده در اتاق فکر هاي سرويس هاي جاسوسي دشمن ديگر به سادگي توسط افکار عمومي پذيرفته نمي شود و اين ثمره رشد سواد و دانش رسانه اي و فضاي مجازي آحاد جامعه است و اين مسير بايد تا تحقق جبهه ميليوني مقاومت فعال در فضاي مجازي براي دفاع و ترويج هنجارهاي متعالي ادامه پيدا کند.

*اعتراضات در آمريکا فرياد براي تجزيه ايالتهاي متفرقه است*

وي در پايان اين نشست به اعتراضات خياباني مردم آمريکا اشاره کرد و آن را نشات گرفته از ناعدالتي ها در آمريکا دانست و تصريح کرد: در اعتراضاتي که در آمريکا وجود دارد ديگر اثري از پرچم هاي برافراشته در دست مردم نيست. اگر پرچمي مي بينيد در آتش مي سوزد و معناي آن در ايالات متحده آمريکا تجزيه طلبي است و اما برخي رسانه ها اين را به اعتراضات نژاد پرستي تقليل مي دهند که نگاه ناقصي به صحنه حقيقي جاري در آمريکاست.


انتهاي پيام/ا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس